Redukcja tkanki tłuszczowej u kobiet - Porządnie o modzie i wnętrzach - zdrowamiotla.pl

Redukcja tkanki tłuszczowej u kobiet

Jesteśmy po serii artykułów na temat budowania tkanki mięśniowej, więc tym razem pora na redukcje. Artykułów napisanych przeze mnie i skierowanych w stronę kobiet było już kilka. Odchudzanie u kobiet. Czy są jakieś różnice między redukcją tkanki tłuszczowej u kobiet a u mężczyzn ?

Ważną kwestią z której trzeba sobie dać sprawę jest to, że różnica między mężczyzną a kobietą jest taka. Mężczyzna odchudza się bardzo rzadko w swoim życiu.

Mężczyzna odchudza się wtedy :

– kiedy ma problem z zawiązaniem butów
– przed 40 rokiem życia
– gdy takie dostał zalecenie od lekarza

Kobieta natomiast tylko trzy razy w życiu :

– w okresie młodzieńczym
– w okresie dorosłości
– w okresie starzenia

Czyli podsumowując… kobiety odchudzają się przez całe życie.

Różnice między odchudzaniem kobiet a mężczyzn są takie, że kobiety nie tylko odchudzają się częściej ale również popełniają dużo więcej błędów jeśli chodzi o cały proces redukcji tkanki tłuszczowej. Bardzo łatwo popadają ze skrajności w skrajność np. stosując różnego rodzaju „ detoksy” sokowe, różnego rodzaju głodówki itp.

Mniej chętniej również podejmują regularną aktywność fizyczną w szczególności jeśli chodzi o trening siłowy. Dla kobiet najważniejszym punktem odniesienia jest masa ciała i zmiany w jej obrębie.

Najbardziej popularne błędy kobiet jeśli chodzi o proces odchudzania to :

– zbyt niska podaż energii ogółem
– zbyt mała podaż tłuszczy w diecie
– stosowanie głodówek
– podjadanie ( głównie słodyczy )
– zaniedbywanie kwestii aktywności fizycznej
– zbyt niskie spożycie żelaza
– zbyt niskie spożycie białka
– samooszukiwanie się

Istnieją przesłanki, aby uważać że mężczyznom odchudza się łatwiej niż kobietom. Związane jest to z aktywnością hormonów takich jak testosteron, większą ilością masy mięśniowej, większą zdolnością do znoszenia obciążeń fizycznych czy też mniej emocjonalnym podejściem do jedzenia.

Czy kobiety chudną inaczej niż mężczyźni ? 

Faktem jest, że kobiety podczas odchudzania tracą więcej tłuszczu podskórnego głównie zlokalizowanego w części pośladkowo-udowej natomiast mężczyźni tracą więcej tłuszczu trzewnego. Jednak nie powinno to dziwić ze względu na różnice w rozmieszczeniu tkanki tłuszczowej. Tempo utraty całkowitej tkanki tłuszczowej szacowanej jako procent całkowitej masy ciała jest podobne.

Jeśli weźmiemy pod uwagę dodatkowo błędy mężczyzn popełniane na redukcji takie jak : nadmiar spożywania mięsa, niechęć do jedzenia warzyw i owoców, zbyt mała ilość spożywanego błonnika czy np. niechęć do samodzielnego przygotowywania posiłków i jedzenie w biegu, możemy wyciągnąć pewne wnioski… Jakie ?

Kobiety i mężczyźni podchodzą zdecydowanie inaczej do kwestii odchudzania. Różnice obejmują aspekty takie jak : motywacja, wybór strategii, skłonnością do popełniania błędów, podatnością na działanie określonych czynników żywieniowych. Mając podstawową wiedzę w tym temacie możemy sobie nakreślić obraz, który nakieruje nas na podjęcie prawidłowych decyzji, jeśli chodzi o odchudzanie kobiet.

Tak, więc czym się kierować planując redukcje ?

1. Wyznacz sobie realny cel i orientacyjny czas jego realizacji – „ Chce schudnąć” to zbyt ogólnikowe określenie. Kieruj się osiągnięciem danych pomiarów, przy wdrożeniu odpowiedniej strategii żywieniowej i treningu siłowego może być tak, że ubytki na wadze będą małe natomiast ubytek tkanki tłuszczowej określony przez zmniejszenie obwodu talii – znaczny.

2. Unikaj głodówek, detoksów, magicznych suplementów – ZADBAJ O PODSTAWY : Odpowiednia ilość kalorii (umiarkowany deficyt), odpowiednia ilość ulubionej aktywności fizycznej, odpowiednia ilość i jakość snu, ogranicz czynniki stresowe na które masz wpływ, dbaj o odpowiednie nawodnienie w ciągu dnia. Niech nie „skuszą” Cię efekty „na chwilę”.

3. Rób przerwy w redukcji. Rób przerwy w redukcji co 8-12 tygodni.

4. Słuchaj swojego organizmu i naucz się powiedzieć sobie „dość”. Dieta redukcyjna nie może trwać bez końca.

Na dzisiaj to tyle.

Mam nadzieje, że się podobało.

Autor: Jakub Hanulak – Trener Personalny

e-mail: [email protected]

tel. 536 720 580

Następny artykuł
;