Sól himalajska, kłodawska, morska – Jaka sól jest najlepsza ? - Porządnie o modzie i wnętrzach - zdrowamiotla.pl

Sól himalajska, kłodawska, morska – Jaka sól jest najlepsza ?

Od kilku lat można się spotkać z dyskusją na temat tego, która sól jest najlepsza. Himalajska, morska, kłodawska ? Z czego tak naprawdę składa się sól ? Najwyższa pora rozprawić się z tym mitem. Czym w ogóle jest sól i z czego się składa ?

Sól składa się w ponad 97% z chlorku sodu. Oznacza to, że jedynie 3% soli pozostaje na inne składniki mineralne. Czy stosowanie różnego rodzaju soli będzie miało jakiekolwiek prozdrowotne znaczenie dla naszego organizmu ? Niestety nie. Ponieważ, w soli każdego rodzaju, zawsze będzie od 2-3% składników mineralnych. Biorąc pod uwagę, że spożycie soli to ok 5g dziennie, te 3% składników minerałów to śladowe ilości.

„ Ale sól himalajska zawiera ponad 80 różnych pierwiastków, które są niezbędne dla naszego zdrowia ! ” Tak, ale…niestety prócz chloru i sodu, nie może być źródłem, które je uzupełnia. Ponieważ są to ponownie… śladowe ilości. Warto wiedzieć, że pierwiastki jakie zawiera sól to również : rtęć, kadm, polon, uran, które raczej pozytywnie nie wpłyną na nasz organizm. A czy będą dla nas szkodliwe ? Jeśli ich źródłem będzie sól to ponownie… NIE! Ponieważ będą to śladowe ilości. Sól również, nie może być źródłem takich pierwiastków jak wapń, żelazo czy magnez, a nawet ich uzupełnieniem z tego powodu że, będą to ś****** i*****.

Jakie możemy wyciągnąć z tego wnioski ? Czego źródłem tak naprawdę może być sól a czego źródłem na pewno nie jest ?

Jeśli chodzi o podsumowanie pierwiastków to może z tych 80 które zawiera, trzydzieści z nich jest niezbędna dla naszego zdrowia a pozostałe 50 ma albo obojętny wpływ na nasze zdrowie lub jest dla nas po prostu szkodliwa. Jednak zawartość tych szkodliwych jest tak mała, że nie ma żadnego wpływu dla naszego zdrowia. Czyli ponownie nie substancja a dawka czyni truciznę.

Jako małą anegdotkę można dodać to, że osoby które polecają zwiększenie spożycia soli np. w celach leczniczych, uważają, że szczepienia są szkodliwe bo zawierają rtęć. Jednak prawda jest taka, że spożywając jedną łyżeczkę takiej soli (nie mówię tu o sportowcach tylko o „przeciętym” kowalskim) przez 10 lat zdecydowanie większą ilość rtęci dostarczymy do organizmu niż pod czas szczepień przyjmowanych przez całe życie. Wychwalanie soli himalajskiej, ponieważ nie jest zanieczyszczona i nie została niczym skażona jest wielkim błędem.

To w takim razie co w składzie robią pierwiastki wymienione wcześniej takie jak : rtęć, polon, kadm ?

Podsumowując. Jeśli chcemy zmienić swoje nawyki żywieniowe to zacznijmy od podstaw. Zwiększmy spożycie warzyw i owoców, zadbajmy o odpowiednie nawodnienie w ciągu dnia, zwiększmy ilość swojej aktywności fizycznej, zadbajmy o odpowiednią ilość i jakość naszego snu i starajmy się unikać stresu. Nie warto zaczynać zmiany nawyków żywieniowych od zmiany soli. Sól to po prostu sól, preferencje smakowe będą tutaj głównym wyznacznikiem rodzaju soli, który wybierzesz. Fakt jest taki, że jeśli nie dbasz o wyżej wymienione podstawy zdrowego stylu życia to jedyne co powinieneś to ograniczyć jej spożycie.

Mam nadzieję, że się podobało.

Autor: Jakub Hanulak – Trener Personalny

e-mail: [email protected]

tel. 536 720 580

Następny artykuł
;