Magnez – Czy konieczna jest jego suplementacja? - Porządnie o modzie i wnętrzach - zdrowamiotla.pl

Magnez – Czy konieczna jest jego suplementacja?

W dzisiejszych czasach ciężko wskazać osobę która nie suplementuje magnezu. Ludzie są przekonani o tym, że bardzo ciężko uzupełnić magnez z diety. Najwyższa pora się temu przyjrzeć uważniej. Zapraszam do lektury.

Co do suplementacji magnezu jeszcze jakiś czas temu byłem przekonany, że jest ona niezbędna w szczególności u sportowców, którzy tracą sporo tego pierwiastka wraz z potem. Co więcej taka suplementacja jest skuteczna i to jest naukowo udowodnione.

Jednak ja byłem przekonany o tym, że najlepszą formą suplementacji magnezu jest chlorek magnezu dodawany do kąpieli, który wchłaniając się drogą transdermalną jest dużo lepszym rozwiązaniem niż ten który się podaje doustnie. Te 4-5 osób, którym poleciłem chlorek magnezu chciałbym teraz oficjalnie przeprosić.

Wracając jednak do tematu artykułu…

 

Podstawową funkcją skóry jest działanie jako bariera między ciałem a środowiskiem zewnętrznym. Oznacza to, że zdolność absorpcyjna zdrowej skóry dla substancji z zewnątrz jest bardzo ograniczona, więc aby cokolwiek się przez nią wchłonęło, muszą zaistnieć odpowiednie warunki. Przykładowo, nie musimy unikać kąpieli w słonym morzu w obawie przed przedawkowaniem sodu.

Co do kąpieli z chlorkiem magnezu to na dzień dzisiejszych nie ma rzetelnych badań, które mówiłyby o tym jaka metoda jest najlepsza jeśli chodzi o suplementacje magnezem poprzez kąpiele. Co więcej sam suplement, aby mógł być nazywany suplementem #masłomaślane , musi być wprowadzony do obrotu w postaci do ustnej.

Wiele czynników będzie miało wpływ na to czy tego typu „zabieg” będzie mniej lub bardziej skuteczna. Temperatura wody, czas trwania kąpieli ilość substancji itd. Jedno jest pewne, że potrzebujemy na dzień dzisiejszy więcej badań jeśli chodzi o kąpiele w chlorku magnezu. Chociaż nie jestem pewny czy są one w ogóle potrzebne skoro

Jedzenie jest najlepszym źródłem magnezu. Suplementacja doustna magnezem ma sens i jest skuteczna. Jeśli już dostałeś polecenie na suplementacje magnezem od lekarza to zawsze kup w postaci leku a nie suplementu. A jeśli suplement to niech będzie to cytrynian magnezu ( uważać na tlenek magnezu ponieważ jego przyswajalność to maksymalnie 5%).

Jak z diety uzupełnić magnez ?

Zapotrzebowanie na magnez to między 360-420mg/d. Czy aż tak ciężko uzupełnić go z diety ? Jakie są najlepsze źródła magnezu w jedzeniu. Wody wysokozmineralizowane z wysoką zawartością magnezu – zbyt małe ilości wypijanej wody przez ludzi w dzisiejszych czasach to norma, więc dodatkowo jeśli macie problem z wypijaniem odpowiedniej ilości wody w ciągu dnia i chcecie uzupełnić magnez z diety. Problem z głowy.

Gorzka czekolada jest również bardzo dobrym źródłem magnezu.

Orzechy, migdały, słonecznik, pestki dyni to również bardzo dobre źródło magnezu. Od siebie dodam, że dziennie powinniśmy spożywać garść orzechów i warto wymoczyć je przez noc (nie chodzi mi tutaj o neutralizacje kwasu fitynowego) tylko, jeśli chodzi o orzechy włoskie to będą one dużo smaczniejsze. Także polecam. Pełnoziarniste kasze. Oczywiście to nie jedyne źródła magnezu w diecie, jak zwykle zróżnicowana i indywidualnie dopasowana dieta sprawi, że nie będziemy się borykać z niedoborami tego pierwiastka.

Mam nadzieję, że się podobało

Autor: Jakub Hanulak – Trener Personalny

e-mail: [email protected]

tel. 536 720 580

Następny artykuł
;